söndag 4 augusti 2013

Tempoträning i Värmeböljan

 
Det har då inte varit den bästa av träningsveckor men ändå helt ok. Veckan har bestått av lite av varje och den största utmaningen har bestått i att faktiskt få till själva träningen.


Ibland blir det så, liksom som en liten svacka. Så jag är ändå nöjd som lyckades få till det jag gjorde. Veckan började bra men sen kom nog en lättare förkylning och spökade. Det tillsammans med värmen gjorde att det kändes lite extra motigt och en vilodag mer än planerat fick det bli.


Det var helt klart ett bra drag. Då jag i fredags kunde bygga upp suget igen genom lite mysig men motig och tung stiglöpning. Det var inte alls så mycket njutning som det brukar vara, kändes stel och tung. Men ändå är det ju så himla värt och skönt att vara ute i det fria och röra på sig.


Igår blev det ett ordentligt pass, strax över timman löpning i skogen varav 3 minuter nere vid intervall rundorna. Där körde jag återigen "fegbacke" 10x500 med lite för/mellan/efter jogg. Riktigt skönt om än varmt. Men förutom att vara ute så kändes det sjukt nyttigt. Det är fler sånna pass planerade nu i veckan.


Och så ligger ju fokus på Ångaloppet som är på söndag. Då det är dags för revansh för mig och farsan att som lag kriga till oss en bättre tid än i fiol, ha riktigt kul längs med banan och i största möjliga mån undvika kramp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar