onsdag 31 juli 2013

Hemma!

 
Ja, nu är jag hemma igen.

Det var en liten minisemester, kändes verkligen som en semester ska. Välbehövlig och full av aktivitet och frihetskänsla.

Men nu är jag tillbaka hemma igen och det ska jobbas och tränas som det sig bör igen.

Jobb flyter på, klart att det skulle kunnat vara lite mer av den varan just för tillfället. Men ändå helt ok.

 
Det tog en måndag full av vila, en del jobb och en del strandhäng för att vila ikapp lite. Men igår så var jag igång igen. Tog det lite lungt och delade upp träningen på 3 olika pass, kändes kanon. Först blev det ett löppass genom stan via det ena jobbet till det andra med en paus för coreträning på 30 minuter innan det blev löpning i det tilltagande regnet hemmåt.

Väl hemma så inväntade jag Annica och sen blev det härlig, lekfull stiglöpning i dryga halvtimman i det lite lätt strilande regnet. En riktigt mysig stund.

 
Idag så kom mamma min på besök då vi skulle på lite teater och sedan käka ute allesammans. Men jag han med lite swim-run innan dess. Det blev traillöpning till varpan och sen en kort simtur och löpning hem igen genom skogen. Det behöver egentligen inte vara svårare än så. Kanske inte värdens hårdaste eller längsta träning idag men alltid något. Och det var ju både välbehövligt och köndes skönt så.

Blir mer i veckan var så säkra.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar