tisdag 6 augusti 2013

Pre Ångalopp & blixttävlingstrip



Ja snabba ryck det är temat för idag det.

Igår blev det till ett ordentligt härligt och enormt svettigt HIIT pass inne i gruppträningssalen uppe på Actic. Jag och Annica var väl inte de mest träningssugna igår, men när vi väl började tänka i träningsbanor och HIIT pass så hade vi snart styrt ihop ett grymt bra och jobbigt upplägg.

Det blev med uppvärmning och nedvarvning 40 härliga minuter.

Jag körde rusher med stopp för dubbel upphopp och skydiver vid varje vändning. Detta före varje styrkeövning på det viset blev det 10 övningar per varv och så körde jag 3 varv utan paus. Fullt ös med andra ord.

Så här såg passet ut:


 
Rush dubble upphopp + Skydiver
Breda armhävningar med fötter på bräda.



Rush dubble upphopp + Skydiver
Enbens pistol squats med tågrepp


Rush dubble upphopp + Skydiver
Smala armhävningar med händer på bräda


 
Rush dubble upphopp + Skydiver
Jumping weighted sumo squats



Rush dubble upphopp + Skydiver
Fällknivar på bräda



Varje övning i 30 sekunder, så många repetitioner som möjligt med så bra teknik som möjligt. 10 sekunder för att ladda om mellan övningarna.

Det blev som sagt ett riktigt bra pass.

Idag så fortsatte temat snabba ryck med att återigen springa intervaller. Även denna gång "fegbackes" intervaller. 5km intervaller, 2km uppvärmning och 2 km nedlöpning totalt 9 härliga km. Idag var flåset helt klart med, dock kändes benen lite trötta. Så var verkligen skönt att genomföra passet.


Temat fortsätter jag insåg att det är Drakenloppet en del av Salomon Trailtour i morgon i Sundsvall. Det ser ut som om jag kan få skjuts iaf den största delen av vägen både dit och hem och jag är ledig. Jag har inte sprungit den banan och det skulle vara riktigt kul. Så även om det är sjukt sent påkommet och lite snabba ryck så ser det ut att bli en blixtvisit till Sundsvall imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar