tisdag 13 augusti 2013

Ett kort pass.


Ja men precis.
Idag var det ungefär där ambitionen låg. Jag kände mig lite förkyld igår och hade tänkt att ha vilodag ändå sedan söndagens Revanch och Ångalopp. Så det fick bli en ganska stillsam dag, med lite småpyssel och veckoförberedelser.

Idag så kändes det bättre, kanske inte riktigt 100% men bättre som sagt. Så efter lite sovmorgon och vardags bestyr så mötte jag upp Annica på jobbet där jag körde 40 minuter mest ben men även lite core.

Har tänkt ett tag att det var ett tag sedan jag hoppade rep som uppvärmning så det började jag med. Skönt att verkligen få värma upp mina lite slitna och stela fotleder. Jag var lite orolig för vänster axel solm har känts lite svullen och mör sedan simningen i söndags, men den fungerade bra utan några signaler om smärta.

Sen så körde jag 5 övningar och 3 varv, övningarna fick för dagen bli: Squat med 20 kg i famnen + steg åt sidan till sumo squat. Varannan gång till höger, varannan gång till vänster. Här får jag jobba med vinklar och att se till att vara rak i rygg samt att gå ner men också upp tillräckligt mycket.


Nästa övning blev utfallssteg med vikter i händerna, varje kliv så lyfte jag armarna. Den ars som var på samma sida som det ben jag klev fram med lyfte jag framåt och den andra armen ut åt sidan. En bra stabiltetsövning där core/bäcken/ben/balans behöver sammarbeta.


Övning nr 3 blev fällknivar på stepbräda, verkligen markera i ytter och innerposition brukar göra susen.


Efter den sköna corebehandlingen så blev det djupa marklyft. genom att stå på stepbräda och även ha stången på stepbrädor om än lite, lite lägre så blev jag tvungen att starta lyftet lite lägre än om det legat på golvet. En liten men nyttig skillnad i dragläget.

 
Varvet avslutades med en omgång hopprep. Bara att mosa tills des att benen stummade till lite. Och sen börja om varvet igen.

Kampen på att bli snabbare fortsätter i morgon är planen återigen intervaller, vi får se hur det går.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar