tisdag 16 juli 2013

Trail inferno & Monsterfys


Japp precis som rubriken lyder. Söndag, var inte en dag på latsidan utan snarare en dag av skoj.

Jag och Annica passade återigen på att få till lite träning ihop. Eller ja delvis ihop. Vi satte av hemifrån, valfri väg till pulkabackarna och vindskydden. Min väg bestod mest av stig upp och ned som en sicksack remsa fram till målet, Annicas var snäppet mera rakt på. Vå kom fram nästan samtidigt.


Väl på plats hade vi olika tankar för dagens fys. Att inte köra samma behöver inte vara något negativt. Bara att ha någon i närheten att imponera på brukar göra man skärper sig och jobbar på.


Jag körde 2 olika upplägg det första med backen som redskap där jag hoppade jämfota nerför och sprang baklänges uppför för att växla med utfallsgångs-burpee-tuckjump nedför och spurt uppför.
En riktigt mustig mjölksyreframkallande combo. Men oj så rolig.
Det blev några varv innan det var dags att byta.



Upplägg 2 var en hederlig cirkel träning. 4 övningar, varannan hög intensiv, varannan tung. Jag började med upp och nedkliv för att byta till chins, vidare till jumping-sumo-squats och sluta varvet med axelpressar. Här räckte ett par varv gott. Då lördagens dubbla HIIT pass kändes i kroppen.

När vi båda var klara så satte vi fart hemmåt igen. Det blev stig special. Då vi valde några snabba, ösiga favoriter. De lockar fram djävulen i en och andrenalinet får pumpa på skönt. Hemma igen efter lite mer än en timma. Ytterligare en dag med ett kanon pass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar