tisdag 9 juli 2013

Rehab helg!

 
Ja efter Vansbromarathon så var lite återhämtning absolut å sin plats.
Jag hade inte direkt någonsträningsvärk, men kunde känna att benen var lite trötta och saknade lite utav det där trycket som brukar finnas där. Och kanske en sträckt magmuskel. En dag på hemmaplan bara för att landa här hemma i Falun kändes bra och så skulle det ju packas inför helgens äventyr också.

 Lördag förmiddag så styrde vi, jag och Annica mot Mora. Och efter ett kort stopp vidare till Orsa Björnpark. Ett ställe vi snackat mycket om men inte tagit oss iväg till. Det var helt klart resan. Man kunde verkligen komma nära de härliga djuren, visst lite sorgligt att de satt bakom galler men ändå så vackra. Dagen till ära så var det kanon sol och blå himmel. Parken var helt galet kuperad vilket bara var bra för min rehab. Då vader och lår näst intill drabbades av krampanfall utan promenerandet upp och ner längs utsiktplatserna.


 
När vi var nöjda så for vi in mot Orsa igen där vi käkade i solen innan vi begav oss till Mora och mötte upp med Annicas syrra Carro och snart hade vi bytt om och gjort oss redå för en löptur på Hemus. Och oj vad jag hade saknat Hemus spårcentral, vilka stigar, vilka leder. Grymt! Jag försökte ta det lungt men myste ändå runt i strax under 5 min/km tempo och bara njöt, förutom den där mag muskeln som skrek till när jag jobbade allt för hårt med magen,

Väl tillbaka hos Carro så var det kök och pepp inför söndagens Episka kamp systrarna i mellan. En kamp som var belägen till Vansbro och som skulle utkämpas i vattnet.



Vi begav oss iväg i god tid på förmiddagen. Och återigen så hade vi välkomnats av en strålande dag. Tjejerna svettades flitigt i de halvt påklädda våtdräkterna, men fick tillslut hoppa i vattnet och racet var igång. Vinnare med inte mycket mer än en minut blev Annica som simmade på den galet bra tiden 47 minuter. Väl värmda i solen så begav vi oss tillbaka mot Mora, där vi lämnade av Carro och själva fortsatte mot Vikarby för en mysig tältnatt. Vi lagade riktigt bra mat och firande faktiskt med lite skumpa.



Igår morse så vaknade vi och packade ihop tält och pinaler för att sedan ta oss in till Rättvik och käka frukost på Fricks. Stärkta av kaffe och lyxiga mackor så tog vi oss till Vidablick på promenad. Innan vi tog oss hem till Falun igen då jag skulle genom att hålla ett ATC pass på Actic.

 
Vi tog kväll genom att ta oss ut på en liten löptur med HIT pass på mitten och mysigt soffhäng.


Grymma Per har varit på äventyr igen och berättar om det HÄR
Och likaså Miranda med TNT antourage, HÄR


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar