onsdag 24 juli 2013

inför: Jämtlandstriangeln unplugged

Ja men precis. På lördag är det dags att springa Jämtlandstriangeln Unplugged

www.teamnordictrail.se


Det ska bli riktigt härligt att komma upp till fjälls och röra på mig ordentligt. 47 kilometer fjällöpning blir som en semester. Inte om man tänker: ligga och lata sig, men om man som mig tänker: att bara få vara, inga egentliga måsten och få känna sig fri.

Men innan Jämtlandstringeln så ska vi  averka ett och annat äventyr på vägen. Med vi så syftar jag på Per www.trailper.se Johansson och jag. Det är inte jag som kommer att göra den stora insatsen denna gång utan Per.

www.gavlelangdistans.se

Det kommer att börja tidigt på freddag morgon då Per ska simma de 21 kilometrarna som Forsbackarännet innebär. Det snackas om 10-11 timmar i vattnet. Från Forsbackabruk utanför Gävle in till stadsparken Boulognerskogen.

En mastig och riktigt härlig utmaning. Detta kommer att följas upp med att Per sätter sig på cykeln och cyklar norrut. Får se hur långt av de 45 milen som cyklas, men om inte hela vägen så i alla fall en bra bit. Vi ska ju faktiskt hinna upp till starten för Jämtlandatriangeln också. Jag då, jo jag ska köra följebil och hålla ögonen på den kämpande Per. Se till så att han har det han behöver och kan prestera på bästa sätt.

www.mirandakvist.se

Det kommer att bli ett riktigt kämpar dygn för oss båda. Men fantastiskt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar