måndag 22 juli 2013

Hemma HIIT

 
Igår var det läge för HIIT pass igen. Det var varmt och härligt ute, lite svalare inne. Valet föll för ovanlighetens skull på att stanna inne.

 
Och om det kändes svalare innan så var det helt tvärt om det skulle kännas en timma senare.

 
Jag körde på ordentligt - riktigt ordentligt. Tanken med HIIT är ju att intensiteten ska vara relativt hög. Och att passen ska vara relativt korta. Jag peppade dock igång och hade som mål att hålla intensiteten uppe.

 
Det blev hela tre HIIT pass på raken. Inte en dålig utmaning och oj som jag fick slita för klara av de 72 omgångarna.

 
Men lite drygt en timma senare var jag ändå klar, svettig som tusan och lägenheten kändes varmare än jag hade kunnat föreställa mig. Men det var värt det.


Jag körde samma pass som jag körde uppe på Garves utsikt för ett tag sen. Då körde jag 2 pass. Denna gång 3, men upplägget var det samma.

Dynamiska utfall/ice climbers - 30 sekunder/10 vila
Armhävningar - 30 sekunder/10 vila
Dynamiska utfall/ice climbers - 30 sekunder/10 vila
Scissor situps - 30 sekunder/10 vila
Dynamiska utfall/ice climbers - 30 sekunder/10 vila
Dips -  30 sekunder/10 vila

X 4 varv = 1 pass. Alltsammans X 3 = gårdagens hemma pass.


Enklare än enklast och såå bra!
 
 Peppad av Gogol Bordello så går det alltid betydligt lättare ;)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar