söndag 21 juli 2013

Blixtvisit!



 Fredagen gick ut på att komma upp i skaplig tid, packa in oss i bilen och fara mot Värmland och Forshaga. Annica hade mycket att packa med sig då hon skulle vidare på lördagen till ett efterlängtat ridläger.
Jag å andra sidan åkte ju tillbaka till Dalarna på lördagen så för min del blev det en riktig blixtvisit.

Väl framme möttes vi av ett betydligt somrigare väder än det vi lämnade i Falun. Vi såg till att ladda energin med en ordentlig lunch. Sen så lät vi fantasin, kreativiteten och framförallt träningssuget flöda fritt och knåpade ihop en cirkel inspirerad puls/styrke träning.

Vi använde oss av vad vi kunde finna runtomkring på tomten och av dess omgivningar. Våra upplägg blev inte exakt desamma då vi anpassade dem efter var och en av oss. Mitt upplägg blev så här.


Lite lätt uppvärming sen 200 meter löpning dvs ett varv runt tomten - fullt ös. Sen Vinterhjuls deadlifts med thrust x 20 följt av Lekablocks sida till sida utfallsgång x 20. Och sen ett varv runt tomten igen.


Nästa omgång styrka blev 10 Pullups och 20 Snakebite armhävningar och så dags att kuta runt tomten igen.
Det tredje varvet bestod av 20 legraises och 20 in & out tucks.


Det var första varvet det. Varv två så ökade jag på löpningen till två varv runt tomten efter varje styrka. Tungt och kul som tusan.
Varv tre så blev det återigen ett varv runt tomten men här tog jag verkligen ut mig ordentligt.


Så himla lätt och så galet skoj.

Efter en dusch och lite fix så tog vi oss in till Karlstad där vi spenderade en riktigt härlig sommarkväll tillsammans med tusentals andra då vi såg, hörde och upplevde Gyllene Tider. Det han bli en bit in på natten innan vi var tillbaka i Forshaga.


Det blev en halv tidig start för mig som behövde packa mig iväg för att åka upp till Falun och jobba igen. Men det var helt klart värt det, det var en riktigt skön och välbehövlig blixtvisit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar