fredag 19 juli 2013

HemmaSTIGar!


Såja!

Efter en redig träningsvärk, de 3 dagarna med än värre benmos tog ut sin rätta och det var länge sedan jag var så öm i framförallt framsida lår. HELT GALET faktiskt. Men samtidigt riktigt skönt.


Så igår var det skönt att komma ut på ett litet prestigelöst pass i hemma skogen.
Bara att dra på sig lite löpvänliga kläder och dagen till ära fick det bli de gul-blå Inov 8 Trailroc:sen, de är ordentligt lagade med både sladd, björntråd och silicon, de håller fortfarande och så underbart sköna de är.
Hemmifrån ytterdörren är det ungefär 200 meter till Lugnets naturreservat och Jungfruberget. Så lätt att och en sån lyx att ha så när till natur och stig.


Agendan var att springa stig och att jaga lite höjdmeter. Så jag började nere vid Lugnetleden och tog stigar av olika bredd, kvalitet och svårighets grad så högt upp jag kunde, när det så småningom började flacka ut ( ja ni vet när man inte kommer högre) så letade jag på nästa stig som tog mig nerför igen.


Så där höll jag på upp och ner olika vägar mest hela tiden ibland en repris på någon favorit och ibland på någon helt ny. Ungefär en timma senare, genomblöt i den kvava värmen så rullade jag snabbt nerför hemmåt igen, lycklig, riktigt lycklig.


Borta bra, men hemma bäst eller hur är det man säger. Kom och gör mig sällskap vettja!


För övrigt snart dags för ett nytt försök på Vildmarksleden, någon som är sugen på att haka på. Och om 2 veckor, ja då blir det äventyr på den större skalan. Mer om det snart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar