onsdag 26 juni 2013

Tempo inför STT Globen


För att kunna öka tempot och få ner minut per kilomter tiden så behöver man köra intervaller och igår så var det dags igen.
 
 Jag hade frågat Kalle på jobbet om han ville hänga på. Det ville han, bra för mig som bruka skärpa mig lite när jag har sällskap och kanske bra även för honom som inte sprungit intervaller på "våtmarksbanan" förr. Kalle springer en hel del på fritiden då han är orienterare och utgjorde ett riktigt bra sällskap. Då vi höll ett rätt jämt tempo.


Vi började med 2 km uppjogg. Sen blev det ett varv 4 x 50/50 Halva rakor hård spurt och halva återhämtningsjogg. Nästa varv körde vi långa intervaller hela rakor lång för att sedan återhämta första halvan av nästa raka och sedan trappa upp och vara i intervall tempot igen när nästa raka börjar. Det blev 4 st här med. Lite ned jogg på någon km. Sen fick det räcka.

 
Ett riktigt bra pass, aningen varmt att genomföra mitt på dagen, men sjukt skönt. Bra tempo och bra sällskap. Dock så ville jag aldrig sluta eftersvettas, försökte vänta ut svettandet in i det sista, men tillslut så var jag tvungen att dusch och käka om jag skulle hinna i tid till jobbet.
 
På söndag är det dags igen då det vankas favorit i repris och jag och Annica beger oss till storstaden och kör Salomon Trailtour Globen. En riktigt terräng pärla i stan. Ska bli vansinnigt kul precis som vanligt när det gäller Salomon Trailtour.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar