tisdag 25 juni 2013

Kadens

Ja idag så skippade jag den löprelaterade träningen helt. Det fick helt enkelt bli lite mysig cykel till och från jobbet och det fick räcka.

Just den här månaden jobbar jag i Eskilstuna och denna vecka bor jag ute på landet i Näshulta. Så till jobbet är det lite drygt 26 km strax över 50 km totalt, en lagom mys sträcka tänker jag.


 Att jag sedan medans jag är på väg till jobbet inser att jag kommer att cykla hem efter 2215 och kanske skulle behöva lyser just utifallatt för sökerhetsskulle och så. Menar det är ju som ljusast på året just nu, men cykla 90 väg utan bakljus på vägrenen i skymning känns lite sådär.


Det slutade med att jag fick ta en liten omväg via stan för att inhandla lapor. Sen vidare mot jobbet.
Jag skulle inte träna, men hur lätt är det att cykla utan att jaga ifatt de framför eller inte retas med mjölksyretröskeln. Så jag mosade på rätt friskt med en stadigt hög kadens och kaxiga växlar, det kändes bra.

Hem var det betydligt svalare men med ett par bonusar den ena var den nylagda cykelbanan som gjorde en trång vägren på en slingrig, kuperad 70 sträcka till rena rama autobahn (för cyklar såklart) nu istället. Och att jag fick sällskap av Seppo en bra bit, härligt. Lagom vid Hållsta och ca 10 km kvar så kom mörkret smygande, mysigt.

Totalt blev det 53 km men att kalla det träning det vette tusan, men förnöjelse absolut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar