måndag 24 juni 2013

Nyckelpass!


Nyckelpass! 



Finns det pass som är viktigare än andra? Ja antagligen. För min del finns det 2 sorters nyckelpass. De som är viktiga att ha gjort för att säkert kunna utföra en övning eller utmaning och så de som ger glädje.

 
Igår fick jag till ett riktigt bra nyckelpass av det andra alternativet. Då jag och Annica fann på en riktigt fin stig som vi tog oss ann och utforskade. Det blev inte så långt, men det behövdes inte heller. jag hade stela fotleder och lite taskig mage, men vad gör det när löpglädjen är så total. Annica hade lättare fötter än vad jag någonsin sett henne ha tidigare och fullkomligt flöt fram längs stigen. Att låta henne dra var ett skönt drag och trots krämpor var det inga problem utan snarare en fröjd att få vara ute tillsammans.


Stigen går att finna som en etapp av Sörmlandsleden mellan Hållsta via Bälgviken till Kvarntorp och beskrivs som lättvandrad. Och jämför man med etappen melllan Kvarntorp och Svalboviken så är beskrivningen  passande. Den är självklart, slingrande, kuperad och trixig i mellanåt. Precis så som stiglöpning ska vara enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar