onsdag 22 maj 2013

Trippel dags!

 
Japp! Då är det snart dags för trippeln, dagarna 3 av lopp och utmaning. Ska bli grymt kul att tävla igen och riktigt roligt med en sån varierad och aktiv helg.

Så vad består trippeln av då. Jo den inleds så smått med Icebug Killer Hill Run här på hemmaplan i Falun i Samband med Scandinavian Outdoorgames på fredags kvällen. Det är inte långt men enbart backe och då menar jag enbart, upp för mördarbacken är vad som gäller.

 
Den fortsätter på lördagen med att i gott sällskap klicka fast skorna i pedalerna och trampa de 160 kilometrarna som Siljan Runt innebär. Här är det ingen prestige för mig utan siktet är inställt på att ha en härlig dag ute.

Och trippeln avslutas med Salomon Trail Tour 21 kilometer, också det här hemma i Falun i samband med Scandinavian Outdoorgames. Det är ju i den här typen av tävling som prestigen är som störst för mig, men jag vette tusan hur det är när benen fått 2 dagar med uppladdning innan den ordentliga urladddningen. Vi får se helt enkelt.





 Återhämtningen efter Kullamannen Himmel, Hav och Helvete gick bra och jag hade väl egentligen inga andra problem än lite dåligt med energi. Så ett par dagars vila och sen var jag igång med träningen igen.
Det har blivit lite blandad kompott sedan dess. Men framförallt backlöpning och cykling. Det som har uteblivit näst intill helt är styrketräningen. Men visst något core pass och benpass har det blivit.


Annars har besöken till Hornberget blivit tätare just för att springa upp och ner för dess långa sega och ändå rätt branta sluttning. Och så har det ju cyklats, för även om Siljan runt inte är loppet med med det stora L:et för min del så är det ändå ett gäng timmar på cykeln som gäller och kuperat kommer det att bli. SÅ nog ändå rätt vettigt att trampa på så gott det går innan.
Bland annat så lånpass tillsammans med Antti som ska med på Siljan Runt.

Grymma Annica har kommit igång igen med bloggandet så kika gärna in HÄR ni kommer inte bli besvikna.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blandning och en härlig helg!
    Kör hårt och ha kul!

    Mvh Peter Lindén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur, det kommer att bli en riktigt bra helg. Jag ska dock medge att cyklandet förstör en hel i löpandet för min del men det ska gå bra ändå, gäller nog bara att ge sig den på det.
      Tack för Peppen! Och du får haka på nästa gång ;)

      Radera