måndag 4 mars 2013

På plats!

Sådär då!

På plats i den nya och större lägenheten, känns grymt bra. Visst det  är sjukt rörigt, men det blir lätt så när det läggs nya golv i nästintill samtliga rum samtidigt som flyttlasset ska in och nytapetsering/målning och kökslucke/bänk byte står på schemat om mindre än en vecka.


Men ojoj vad det är skönt att vara på plats. Haft en helg full av arbete men också full av härliheter, han med en snabb visit "hem" till Eskilstuna, träffade på gamla vänner och tränade med farsan på den sprojlans nyöppnade Actic anläggningen där. Det var helt klart kul att få se en annan och helt ny anläggning tillskillnad från den gamla sunkiga de hade där förut eller den ljusa härliga som jag jobbar på i Falun. Fyllde ett flyttskåp med möbler och tog med mig päronen hit, tömde skåpet, fikade och gick ut på O´learys (mitt andra jobb) däe vi bjöd mamma på födelsedags middag innan de for tillbaka hem.


Igår blev det skidor och fixande för hela slanten, dock på tv Vasaloppet och 5 milen, mysigt. Till kvällen så firade jag och Annica med gott käk, träningsplanerande Deluxe, vin och bad. Och laddade för veckan och Annicas ny satsning inför säsongen. Och min upptrappning ;))


Idag så har det varit mycket att ordna, främst i telefånen, telefånköer hm opeppigt värre. Men sen bar det ut i något som mest kan liknas ett magiskt vårlikt vindstilla väder. 5km backlöpning på schemat, naaajs. Nu käk innan simpass och jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar