fredag 22 mars 2013

Laddar!

 
Ja jag försöker ladda igång säsongen nu. Tror och känner att jag nog ligger rätt bra till i formen. Men saknar de riktiga distans passen.
Jag har ju kört en hel del korta och ännu fler intervaller nu i under vintern. Men de längre har inte ritktigt blivit till, eller ja tidmässigt har jag ju varit ute rätt länge men distanserna har inte varit på samma nivå. Visst har snö, is och kyla kanske bidragit lite till de uteblivna distanspassen, men det är inte en helt ok ursäkt enligt mig.

 
Nu har vädret varierat mellan riktigt fina vårdagar och svinigt kalla Kung Bore dagar, men passen börjar trilla in. Jag trappar ner lite på styrka och löpband och satsar mer tid och kraft på att komma ut.
Löpglädjen finns där och det känns lätt när jag väl kommer ut, fortfarande lite seg i starten men orken är det inget fel på. Och att i mellanåt få sällskaps springa med Annica som har utvecklats grymt från förra säsongen och nog sänkt kilometer tempot med någon minut är riktigt bra för energin och en ordentlig boost.

 
 
Det är snart dags att åka på peppig löphelg och lite av ett träningsläger nere på Höganäs kusten och Trailcamp Kullamannen som Micke "Stigarna" annordnar. Där ska det kvalitet springas i kvantitet och ätas mycket och gott i sällskap med 15 likasinnande galningar. Ser fram emot det och det ska bli galet skönt med lite semester. Att dessutom få test springa terrängen och bansträckningen som ska springas på tävlingspremiären en månad senare kommer att vara riktigt nyttigt och bra för självförtroendet. Det är ju ändå premiär på 2 sätt: säsongs tävlingspremiär och "ultra" premiär, 49 km och 1800 fallhöjdsmetrar är vad som har utlovats. Kommer att bli fantastiskt kul och ett härligt äventyr.







1 kommentar:

  1. Du är fantastisk! Mer njutlöpning åt folket, ju längre ju bättre ! Tack för all din inspiration och pepp!

    SvaraRadera