fredag 25 januari 2013

Rullar på, Glider fram, jobba jobba!

Hej och hå!

Ja men precis det rullar på då främst dagarna och tiden, bara en månad kvar till flytt igen nu, underbart. Restaurang jobbet rullar också på, jag har koll på läget och ska snäppa upp kunskaperna ytterligare nu när jag har kommit in i det igen.


Gym och tränings jobbandet har inte riktigt rullat igång än som önskat, men det tar sig, lite här och lite där, defenetivt på gång nu och snygg affisher på mig borde komma nu i veckan som kommer. Och det härliga ryktet om "spindelmannen" börjar ta sig. Det rullar snart på ordentligt helt säkert. Jag höll en härlig föreläsning förra helgen på Actic i samband med Actics tema dag "Actic Training Day" det blev cirka kvarten med snack innan vi släppte loss och ägnade de resterande 40 minutrarna åt olika balans övningar, kastande av pinnar och medecinbollar, hinder krypande, repklättring, armgång och stegteknik. Kändes kul och verkade som om alla var nöjda med att få lite perspektiv på vad vi gör inom träning och vad som går att koppla ihop med hur vi lever och det naturliga i rörelser. Plus en stor dos av att väcka barnet inom sig ;)
Det var dessutom lite av en presenation av mig som personligtränare på Actic.


Min egen träning har rullat igång och avstannat ett par tre gånger nu, pga förkylningar. Men ett upplägg inför våren börjar ta form och även strukturen för käk och vila. Det kommer att bli grymt bra! Härligt att börja få lite rutin på det här igen och få jobba på ordentligt med hela kroppen mot säsongen mål och en bibehållen topp hälsa.


Glider fram, ja precis som tiden rullar på så glider jag in i vardagen här i Falun allt mer, på ett bra sätt. Men skidorna får också glida en del, riktigt värt att ha investerat i ny skiduttrustning i julas. Det finns gott om spår här omkring och en del är riktigt grymma. Och det är inte svårt att bli peppad då det vimlar av aktiva skidåkande människor inte minst nu när det är SM - Vecka, med sitt epicentrum endast 2 km hemifrån. Kan tipsa om Adam Steen te x. en härlig kille jag jobbar lite med och en grym skidåkare som bland annat var med och tog SM brons igår i Stafetten, Grymt jobbat! 


Nu ska jag ut i kylan och solen en stund innan jobb.
Hörs snart igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar