lördag 10 november 2012

Form toppning!


Ja det är väl det som är meningen och på vissa bitar är det nog så också.
Andra delar behöver jag jobba på.


Idag körde jag något av ett "Fit Test" det var kul. Men det var rätt länge sedan nu och lite omständigt innan bitarna föll på plats och inställningen var där.
Det kommer helt defenetivt vara roligare att köra testet igen om ett gäng veckor. Då det kommer att ha skett en förbättring på många utav övningarna, om inte annat enbart till följd av en förbättrad teknik men om det går som det ska, även ökad styrka och rörlighet.

I morgon ska jag köra samma test eller i stort sett samma test med Annica. Ska bli skoj och det kommer nog att kännas rejält i kroppen efter en timma full av test ;))

Det är lite lurigt att få ihop ett test som blir allsidigt utan att den ena övningen tar kraft från den andra och så vidare, men jag tror att det här var ett bra upplägg. Får väl se vad Annica säger i morgon.

Konditionen testar vi en annan dag. Jag körde en liten variant på det i måndags då jag sprang en flack mil på sub 40 (38:34) vilket var ett tag sedan, men nog mest på grund av att jag inte riktigt fått till några serösa försök, då jag tycker att det är så mycket roligare att springa i kuperad skog och terräng. Och när jag har sprungit flackt har det varit kortare distanser än milen. Men nu blev det av i alla fall. Och det kändes bra, ja till och med som att det fanns betydligt mer att hämta.


Så bra besked och en kul boost inför Spartan Beast om dryga veckan.











Denna vecka har jag som jag tror att jag tidigare har nämnt haft semester. Vilket innebär att rutiner och träning har flytit på bra och jag har fått till en hel del vettiga pass.

Söndag: Så blev det lite härlig trailrun med bästa sällskapet Annica på förmiddagen och eftermiddagen så blev det var sin hård timmes PT - Action.

Måndag: Flackt mil test under 40 min. Och 20 minuter core pass på det.

Tisdag: 45 minuter morgon spinning, hårt och skönt. en längre promenad. Annars lungt.

Onsdag: 30 minuter trail intervaller till skogs, riktigt schysst. Sen 20 minuter stak intervaller i skiierg stakmaskinen följt av 30 minuter styrke/core pass.

Torsdag: Långpass 2 timmar trail löpning, fallhöjdsjakt.

Fredag: Lång promenad.

Lördag: 1 timme Fit Test följt av 30 minuter löpning på löpband i 3,45/km tempo. 

Härlig vecka eller hur? och även i morgon så är det träning planerad, ja både av Annica och för min egen del.



Sen så blir det lugnare för min del veckan fram till Spartan Beast. Ja nedräkning nu, ska bli galet skoj.







2 kommentarer:

  1. Herregud!! helt galet bra pass:) Frugan har koll på dig...Vad är det för övningar ni gör?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe Ja men tackar! Jo jag har förstått det, börjat kika lite på vad hon företar sig också ;) På fit testet så valde jag övningar som mest hör hemma i gymmet. Då vi kommer att köra ett funktionellt fit test utomhus på torsdag och då utan gymredskap.

      Men det pass jag körde med Annica igår var Biceps, Triceps, max 3-4 rep så tungt som möjligt. Benböj 50kg stång max antal reps, Hip lifts i TRX band max antal. Chins i motstånds ställning max antal. Kettle bell rodd max 3-4 reps så tungt som möjligt. Tuck-Pik i TRX banden max antal. Jägarvila och plankan på tid. Viktigt att anpassa utförandet av testet från person till person med vikter, repetitioner och övningar samt att genomföra testet på exakt samma sätt vid nästa tillfälle.

      Radera