måndag 1 oktober 2012

Måndags seg..



Hm ja precis.

Annica kom hit igår efter att ha sprungit Tjej lidingö loppet och då också avslutat och klarat av Tjej klassikern. Skönt att ha det avklarat och JA hon är grym.

Blev en mysig kväll först bjuda Svärföräldrarna på käk innan de fick åka vidare mot Karlstad för att sedan mysa i soffan med Annica. TV för en gångs skull, det händer inte så ofta nu för tiden ska ni veta. Kom skapligt i säng för att faktiskt komma upp lika skapligt och fortsätta mysandet med en härligt utdragen frulle precis som jag gillar dem bäst.

Efter att ha vinkat av Annica vid tåget så styrde jag stegen mot Mest Ute. Snackade lite skit med Pontus innan jag fick syn på Inov 8´s nya TrailRoc 235, samma som jag har haft i ca 6 veckor nu.


Vi snackade lite om den innan Pontus nämnde att de hade möte nere på kontoret/lagret med Inov 8 representanten just nu och att han kunde fråga om jag fick vara med. Sagt och gjort och snart stod jag där och fick vädra åsikter och ta del med nyfikna öron på vad de andra hade att säga och lite smått och gott om framtiden. Tack! alle sammans för att jag fick vara med. Det är inte var dag man får bolla direkt med de man allra helst vill ska höra. Och ja jag springer i stort sett bara i Inov 8 skor.

Väl hemma igen kändes det allt bra segt så tänkte att det bästa sättet att råda bot på det skulle nog vara att byta om och ta mig ut på en löptur och kanske ta en paus vid det halv nya ute gymmet i Vilsta.

Efter att ha fyllt på med lite energi så tog jag mig iväg, det gick segt men jag myste på i strax över 5 minuters tempo. 3 kilometer senare var jag framme. Det blev lite dips, chins, pullups, hanging hip-twists, en bens upphopp, armgång med både kuperade och dinglande ben och avslutningsvis marklyft innan det blev dags att springa hem.

 
Hem så blev det mer springa än jogga, jag tog en liten omväg för att få till lite av en distans och ökade lite varje kilometer ju närmare hem jag kom. De sista kilometrarna hamnade en bit under 4 minuters tempo, det kändes bra och snitt tiden per/km blev 4.40 så ett helt ok måndags tempo. Då det mesta bara kändes tungt och segt. Och en timmas träning sitter alltid fint i kroppen ;) Tekniken satt dock fint, kunde löpa tyst och effektivt utan att bli trött i ben eller få särskillt mycket till flås. Och Inov 8 F-Lite220:orna gör ju helt klart sitt för att underlätta löpningen.


Nu lite käk och vila innan jobb. Sista natt veckan på ett tag, riktigt trist. Men det löser sig.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar