söndag 2 september 2012

Kvalitets Träning!

Hej och Hå!

Helgen här i Falun har verkligen bestått av kvalitets träning. Vaderna har återgått till sitt forna utseende men kan nog antyda en lite mer stöddig attityd. Så löp passen har blivit av, riktigt härligt.

I fredags eftermiddag när jag kom upp så plockade jag upp Annica och så begav vi oss till Actic för en liten genomkörare men framförallt för att styra upp den närmsta tidens gym pass. För våran egen del, funktionella crossfit pass samt traditionelt gymmande men också få ordning på höst terminens grupp pass.
Det blev en härlig blandning och mycket bollande.

Lördagen började med en stadig frukost för att sedan återigen bege oss till gymet, med nyuppstyrda träningsupplägg så körde vi på. Det gick lite segt, nya övningar och en del huvudbry. Men fick det gjort och det blev ett bra pass.

 
Hem och luncha och mysa lite. Innan jag for ut i det härliga vädret, en riktig indian sommar dag. En lätt jogg tur på ett par kilometer upp på Jungfruberget och till min "skogs-intervall runda". 4 varv blev det för att sedan jogga hem, ca 10 km och hyffsat med fallhöjd, inte så lite möra ben.
Nu var det dags att lägga lite extra tid i köket, mat och bak pyssel och mycket mys. Bra grejer helt enkelt.

Idag så var det dags att hålla löpgrupp på Actic, börjar ju närma sig Lidingöloppet nu och deltagarna ska snart vara redo med teknik, fysik och beredda på en utmaning. Vädret var dock i det mulnaste och regnigaste laget och deltagarna uteblev. Jag hade ju förberett en ordentlig dos med back teknik och Annica en härlig Core upplevelse. Men det får väl bli nästa gång i stället. Vi lät oss inte nedslås av detta och körde nästa i raden av våra nya träningsprogram. Ett tufft funktionellt pass blev det för min del. Och 50 minuter senare var jag minst sagt mör.

Hem till en härlig lunch stund och snart var jag rastlös igen. Vi tog oss ut på en lång och härlig promenad och vädret återgick till gårdagens härliga och varma. Då vi kom hem så hade jag en bra energi och kände att det var dags för löp pass.
Tog mig ut och joggade bort mot Lugnets skidstadion och stigcentral via skogen och började med att ta "Stugstigen" och den ca 2km härliga uppförsbacken innan jag vek av och in på lite mindre stigar, kors och tvärs över och mellan spåren. När jag nådde botten av hopptorns backen så visste jag vad som gällde och satte fart uppför den slingriga lilla vägen hela vägen upp till tornets fot för att sedan ösa på nedför genom skogen över murar och mellan hagar, via jungfru leden och freesbee golfen ner i bäckens klara vatten för att bli av med den värsta leran (hästskiten) och slutligen mysjogga den sista biten på asfalt hem ackompanjerad av klapprandet från wolframdobbarna på mina på mina ursköna Inov 8 Oroc 280.


Vaderna fungerade som de skulle, coren också, visst känns lite mosigt med ny gymmade muskler men så fort man får upp farten och kommer ut på stigarna så tar löpglädjen över och det blir bara så förbannat härligt. Kommer bli både mer intervaller, stigar och gymmande den här veckan, var så säker.

Helt klart en sväng i Vilsta skogen och STT slingan. Häng på vettja!

Nästa STT Sälen, Tjurruset och Spartan Beast London.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar