onsdag 14 december 2011

Back for More

Japp så är det. Efter att ha fått stå ut med en vecka +, med handikapp & en kropp som nog mest liknat en sliten pensionärs så är jag tillbaka. Kanske inte riktigt tillbaka där jag var men på god väg & bättre ska det bli, bra mycket bättre ;)

Jag har spenderat den handikappade veckan med rehab träning, mjukande, stretchande, vilande, långa promenader & en massa stelhelt & smärta. Men ju rörligare jag blivit desto bättre har det kännts. I söndags så tröttnade jag på pensionärs livet & ansåg att det var dags att snäppa upp & det blev en 2 timmars prommenad upp & ned för den lokala skidbacken, rakt under liften upp på den högsta puckeln & sen lite lätt jogg ner. det blev 22 varv & 924 fallhöjdsmetrar enligt GPS & barrometer. Kändes riktigt bra precis som träningsvärken som kom smygande dagen efter, som jag hade saknat den.


Måndagen följdes upp med lite löpning en kortare & snabbare sväng över lite urbana hinder med paus för chins. Härligt!! 

Gårdagen blev det bara en kortis träning så Body Rocks - SET FIRE workout satt som ett smäck.

& idag ganska nyss faktiskt så lite som ett test för att se om kroppen är på gång igen så körde jag en härligt svettig 1000 reps exercise Body Rocks - IT WILL RAIN SWEAT workout. Ett bra test. Är man starkare på vissa moment så återhämtar man rätt snabbt & kan således hålla ett bra tempo genom de 10 varven. Men för att göra det riktigt jobbigt så blir det till att dubbla till nästa gång om ett par veckor & köra 2000 reps i stället, kommer att bli galet kul.

Känns riktigt fint att vara på gång igen. Nu är det hård körning fram till PT utbildningen & Kanada resan. Fullt ös. Dag 52 på 100 dagar av pepp tränings uppföljningen. Så minde än hälften kvar ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar