lördag 19 november 2011

Som det ska

Nu känns det som om det är som det ska. Ja & det på flera sätt. Jag har de senaste veckorna testat att äta lite mer kolhydrater igen då jag ändå tränar måttligt mycket. & till en början så tyckte jag nog att det gick rätt bra & jag är ju verkligen en sucker för nybakat bröd & juice. Men någonstans efter 2-3 veckor så var det dags att inse att det inte fungerar. Att jag faktiskt får problem med magen, blir gasig & känner mig tung. Dessutom så blir humöret lite svackigare & jag får ett svår kontrollerbart socker sug. 
Men nu är jag tillbaka på rätt spår igen. Bort med kolhydraterna, inte pedantiskt, men i ganska står mån. & redan efter dryga veckan så börjar effekten kännas. Ser fram emot att må bra i magen igen & få tillbaka den där jämna orken & känslan av att känna mig lätt. Med andra ord som det ska igen.

Idag körde vi (Jag & Annica) Monster Fys här i Eskilstuna, En lördag i Tuna för en gång skull, tanken var att få ordentligt med sömn innan passet, något som det kan vara lite ont om när vi kör fredagar & att locka med några som velat prova men inte kunnat den tiden som det vanligast har blivit. Det blev inte riktigt som tänkt. Jag får helt enkelt bli bättre på att förmedla ut att det var en annan tid för de där sugna människorna. Men det blev ändå väldigt lyckat. & vi blev ett riktigt bra gäng. Blansen mellan övningar & intesitet samt samspelet mellan mig & Annica blir allt bättre. Känns riktigt bra, Helt klart som det ska.  




Funderar på att ge mig själv en ordentlig utmaning, ja en på sikt, som kan hjälpa mig i jakten & något som verkligen kan trigga igång mig om & när jag får en mindre peppig dag. Men också ge mig själv en skaplig utmaning tills på Måndag, hmm ska fundera & känna efter lite, men någonting ordentligt & jobbigt, men kul kommer det defenetivt att bli. Precis som en utmaning ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar