tisdag 29 november 2011

Att finna peppen

Ja alla kan vi ju vara lite krassliga någon gång. Det kan ju medföra en känsla av att luften går ur en. Men att pumpa tillbaka luften då..
Eller kanske gå från opepp rill råpepp ;P

För min del brukar att tänka på något skoj som jag ska göra duga gott, om inte det fungerar så brukar en löprunda göra susen. Men igår & idag har jag fått ta i med hårdhandskarna. & visst börjar också pepp känslan smyga sig på igen. Nu återstår bara vila (ordentligt med sömn) & i morgon är jag övertygad om att krassligheten & opeppen är som bortblåst.

Lite extra peppande den här gången i form av tankar & planerande av den kommande Kanada resan. Kristoffer Frenkel skriver en serie på Freeride om just den resrutt som jag kommer att åka i Januari med Xtravel. Del 2 av serien Powder Highway var riktigt bra läsning & tillsammans med trevliga bilder en riktigt fin kärleks örfil full av pepp.
                                                                          
                                                      

Pepptänkandet fortsatte & gick tillbaka till helgen då vi besökte en av mina bästa vänner. Väl där så vlev det lite mysigt familje ståhej, men också lite seriöst PT:ande av vännen. Lite nya tankar om kost & träning, samt ett Fys pass i ordentlig Body Rock anda & som även fungerar som ett enklare fys test Body Rock´s Set Fire Workout. Det är riktigt inspirerande att se hur någon verkligen tar åt sig & höjer sig under sin träning med hjälp av PT:andet & kämpar andan. Det blev en riktigt härlig stund ute i det 2 gradiga november mörkret.

Att sen se Jonas Coltings senaste film klipp på hans allt som oftast rätt roliga blogg. Det var en riktigt peppig känsla, menar om han redan dagen efter att ha fått avbryta Ultra Man tävlingarna lägger upp ett sådant klipp. Ja då är det helt klart dags att rycka upp   sig. Trianing for Ultra Man 2012, klippet.


Sen Pepp & inspirations maskinen Annica såklart. Utvecklandet av Monster Fysen tillsammans som går bara bättre & bättre. Det allt mer troliga att bli av, Amfibie Mannen loppet. All den inspiration hon ger. I ord, känsla, utstrålning & kreativitet.

Kreativitet i form av underbar tavla på mig, till mig  -------------------->




Kan för övrigt rekomendera filmen "The Way Back" Riktigt härliga miljöer. & att kika in på Body Rock, deras nya 1000 rep challengen verkar galet kul.















Nej nu vila som gäller. Känner på mig att morgondagen kommer att vara den peppigaste på länge ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar