lördag 12 november 2011

Monster Fys..

Ja så ja!! Nu börjar det likna något. Det ben tränings program som jag startade i våras & som jag lyckades få med lite vänner på. Har genomgått en förbättring & blivit något så mycket bättre. Jag & tjejen har lagt ner många timmar på att finslipa & testa. Men nu vid det 4:e försöket på 2 olika men lika peppiga test grupper så börjar bitarna falla på plats.

Det har utvecklats från lite benfys för att gynna terränglöpningen som jag gillar så mycket. Till en riktigt skön variant av funktionell utomhus träning som täcker större delen av kroppen men framförallt ben & bål.

Det känns riktigt bra att vara något så bra & lyckat inom räckhåll. Det är också kul att se att alla vi har testat det på verkar få ut något av det. & Sen är det ju bara så kul.


Efter lite spånande om vad vi ska kalla tränings systemet. Så blev det mer eller mindre självklara namnet: "Monster Fysen" Alla har vi våra monster. Jag har jakten på mitt & det här är ju helt klart en del av vägen dit. Det är monster jobbigt (för de flesta), Monster kul, och tar ju fram lite av monstret i en själv när man på alla fyra kör krabbgång uppför en lerig backe eller hoppar jämfota nerför densamme.


Euforin efter gårdagens dryga 90 minuters pass i Vilsta, Eskilstuna var riktigt härlig. Men idag är jag redan pepp & ordentligt sugen på morgondagens pass med den andra gruppen på Hemus, Mora. Kommer att bli galet kul. Ska reka reda på den bästa backen också ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar