onsdag 8 februari 2012

På tiden..

   Hallå                                                                                                               

Ja nu är det verkligen på tiden att uppdatera, det var alldeles för länge sedan sisst. Men tiden bara rusar förbi när man har roligt.

Och roligt har jag haft: en riktigt lyckad snowboard semester tripp till Kanada, säsongs premiär för tjejen på snowboard och Bjursås premiär för min del, ett första och riktigt lyckat träningspass med Qwarnsvedens triathlon förening i Borlänge och en utomordentligt skön 10 kilometers löprunda i skogen i kroppen.

Det är bra mycket som skulle kunna vara sämre med andra ord.

Men visst det är ju en del att ta tag i nu igen, man får ju inte bli förslappad  av lite semester.
Den nordamerikanska matkulturen är ju som bekant inte riktigt som den jag är van vid. Så är just nu inne i lite sockerminskande. Visst de fyra nyanserna av brunt kan ju smaka ganska gott. Men man tröttnar och det känns inte som om det är rätt sätt eller väg för min att gå.

Så just nu är fokuset på att åter välja de kolhydrater som jag föredrar de lite långsammare och i stor mån färgrännare och nyttigare. Men också de närodlade och de som jag har koll på. hmm kurrar i magen när jag tänker på allt gott.

Givetvis så är träningen igång igen. Inte fullt ös på något vis, men igång i alla fall så förhoppningsvis kan en upptrappning smygas igång nästa vecka. Fokus på kondis och core.

Och med kosten och träningen så kommer ju även utbildningen. Det är hög tid att ta tag i anteckningarna och åter gå in i pluggis läget. Repetera det som gjordes för några veckor sedan och ladda och förbereda mig för det som komma skall.
Känns riktigt peppigt detta och är något som betyder väldigt mycket, så blir nog inga större problem att hänge mig åt det en tid framöver.

Bjursås

                                                                         Qwarnsveden







                                                                                       Bröd    

Kanada


















                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar